Van wekelijks werven voor een Webinar tot een nieuwe training vol krijgen. Als ondernemer ben je altijd op zoek naar meer klanten voor jouw diensten. Een tijdrovend klusje dat vaak ten koste gaatvan hetgeen dat je écht leuk vindt om te doen. Wat zou het toch heerlijk zijn als je toegang zou hebben tot een constante klantenstroom. Beschik jij over een bestand met e-mailadressen? Kunnengeïnteresseerden zich op jouw website aanmelden voor de nieuwsbrief van jouw bedrijf? Dan wordtdit droomscenario binnen no-time werkelijkheid.
Een goede relatie met je klant is goud waard. E-mailmarketing is gebaseerd op dit principe en helpt je om proactief te bouwen aan lange termijn relaties met klanten. Wanneer iemand eerder interesse heeft getoond in jouw product of dienst, dan kun je daar heel handig op inspelen. En precies daar liggen kansen voor jou als ondernemer. Want waarom alleen maar op zoek gaan naar nieuwe kopers als je de ideale klant al kent?
Gemiddeld heeft iemand 7 contactmomenten nodig voordat hij of zij tot aankoop overgaat. Dat ene bezoekje aan jouw website is dus doorgaans niet voldoende om direct omzet te genereren. Er is meer nodig dan dat. Wat je eigenlijk wilt, is dat de bezoeker jou en je bedrijf leert kennen. Zodat jenaast veel vertrouwen een hechte relatie opbouwt.
Het inzetten van e–mailmarketing helpt je in contact te blijven met klanten of leads. Ze worden als het ware ‘opgewarmd’ met berichten die voor hen waardevol zijn. En als ze eenmaal warm genoeg zijn dan doe jij ze een offer they can’t refuse. Het draait allemaal om timing. Als je de juiste weet te vinden, dan heb je een verkoop te pakken. En ja, het is écht zo simpel als het lijkt.
MailBlue is het e-mailmarketingsysteem waar C9 Agency mee werkt. Ik koppel dit handige systeem aan jouw website en zorg dat alles zo is ingericht dat jij gemakkelijk kunt achterhalen wie op welke pagina van jouw website is geweest. Zo kun jij aan iedere bezoeker relevantie informatie tonen ofzelfs een gericht aanbod doen.
Je wilt voorkomen dat jouw ideale klant zich afmeldt voor jouw nieuwsbrief. Het draait daarom allemaal om timing en relevantie. MailBlue verzamelt belangrijke data over jouw klantenlijst, waarmee we de juiste strategie voor jouw bedrijf kunnen bepalen. Zo kun jij op maat gemaakte mailings versturen waar klanten écht blij van worden. De kans op een verkoop is dan het grootst.
Ik bouw voor jou een strategische funnel. Deze geautomatiseerde set e-mails wordt naar je mailinglijst verstuurd om leads op te warmen en uiteindelijk meer omzet te generen. Ik zorg dat deze funnels zo worden ingericht dat jij er nauwelijks omkijken naar hebt. En ik kijk hoe we bestaande funnels kunnen blijven optimaliseren voor de beste resultaten.